Učíme matematiku Hejného metódou, lebo chceme, aby
– deti mali radosť z práce a
- na hodiny matematiky sa tešili
- vyžadovali si ďalšie úlohy
- aj vo voľnom čase sa rozprávali s kamarátmi či s rodičmi o tom, čo sa dialo na hodine
– deti mali stále kvalitnejšie sociálne zručnosti a
- mali radosť, keď pomôže druhému k úspechu
- zvyšovala sa kvalita ich komunikácie (počúvať druhého, neskákať ostatným do reči, argumentovať vecne, nie emočne)
- dokázali pracovať v tíme, niektoré aj v roli lídra
- v triede dokázali dobre riešiť chúlostivé sociálne situácie, ku ktorým dôjde
– deti mali kvalitnejšie intelektuálne schopnosti a
- dokázali analyzovať zložitejšie situácie a procesy
- hľadali riešiteľské stratégie
- formulovali slovne aj graficky svoje myšlienky poznalo vlastné schopnosti (bolo schopné odhadnúť, čo zvládne samo a pri čom potrebuje pomoc)
– si deti rozširovali a prehlbovali svoje znalosti, ako pojmy, vzťahy, procesy a argumenty.
Dôraz pritom dávame predovšetkým na kvalitu znalostí, t.j. hĺbku porozumenia danej znalosti.